Αντι-εκπαιδευτικό νομοσχέδιο «αρίστων»

«Ο ΣΥΡΙΖΑ αντιλαμβάνεται ως δημοκρατική υποχρέωση, όχι την ενθάρρυνση της διάκρισης αλλά την εξισωτική ισοπέδωση. Και αυτό, παρά το γεγονός ότι η εφαρμογή αυτής της θεώρησης στο δημόσιο σχολείο διευρύνει τις ανισότητες και το χάσμα με πλούσιες οικογένειες». Αυτά δήλωσε ο εισηγητής της ΝΔ Γιάννης Αδριανός για το νέο νομοσχέδιο για την παιδεία. Στον αντίποδα ήταν τα συνθήματα που φώναζαν σήμερα οι εκπαιδευτικοί στην απεργιακή συγκέντρωσή τους. “Όχι σχολείο για λίγους και εκλεκτούς, αγώνας ενάντια στους ταξικούς φραγμούς” ήταν το κύριο σύνθημα της πορείας.

Η αύξηση των εξετάσεων και της δυσκολίας των σπουδών στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση θεωρείται υγιής ανταγωνισμός για την Ν.Δ. Κατά αυτό το σκεπτικό ο μόνος λόγος κάποιος να αριστεύσει στο σχολείο είναι ο ανταγωνισμός και οι εξετάσεις. ‘Οχι δηλαδή η αγάπη για την μάθηση και η ευχέρεια να αναπτύξεις τα ενδιαφέροντά σου. Αυτό όμως θα απαιτούσε ελεύθερο χρόνο και ένα σχολείο που να σε βοηθά να το κάνεις. Το αντίθετο δηλαδή από το σχολείο στην Ελλάδα που είναι καθαρά εξετασιοκεντρικό.  

Στην πραγματικότητα οι μόνοι που χαίρονται για το νομοσχέδιο Κεραμέως που ψηφίζεται αύριο είναι οι φροντιστηριαρχες. Γιατί θα δουν την πελατεία τους να αυξάνεται, και αυτό είναι κάτι που το γνωρίζει πολύ καλά η κ. Υπουργός. Οι πιο αδύναμοι μαθητές και όσοι δεν έχουν την οικονομική ευχέρεια να πληρώσουν για φροντιστήρια εξωθούνται σε σχολές κατάρτισης. Αυτή είναι άλλωστε η κατεύθυνση του ΟΟΣΑ που ζητάει να αντιστραφεί η αναλογία μαθητών που φοιτούν στη Γενική και Τεχνική εκπαίδευση στην Ελλάδα.

 

Βασικά προβληματικά σημεία του νομοσχεδίου είναι:

  • Η επιβολή τιμωρητικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών.
  • Επιστροφή της Τράπεζα Θεμάτων και κλήρωση του 50% των θεμάτων στις τελικές εξετάσεις από αυτήν σε Γενικό Λύκειο, Γυμνάσιο και ΕΠΑΛ. Το 2013-2014 που είχε ξαναεφαρμοστεί αύξησε τους μετεξεταστέους στην Α Λυκείου απο 4,2% που ήταν την προηγούμενη χρονιά στο 23,3%. Τα φροντιστήρια επωφελήθηκαν με αύξηση κατά 15% των μαθητών της ίδιας τάξης που κατέφυγαν σε αυτά.
  • Αυξάνονται οι εξετάσεις σε Γυμνάσιο και Λύκειο. Στο Γυμνάσιο, τα εξεταζόμενα μαθήματα γίνονται 7 από 4 που είναι σήμερα. Αν ο μαθητής έχει κάτω από την βάση σε περισσότερα από 4 μαθήματα θα μένει στην ίδια τάξη. Στη Β Λυκείου και στην Γ Λυκείου τα εξεταζόμενα μαθήματα αυξάνονται σε 7 από 6 που είναι σήμερα και 5 από 4 που είναι σήμερα αντίστοιχα. Ο μέσος όρος προαγωγής γίνεται 10  από 9,5 που είναι σήμερα.
  • Στις ενδοσχολικές εξετάσεις μπαίνει το “κόντρα” μάθημα. Οι μαθητές της θεωρητικής δηλαδή θα εξετάζονται στα μαθηματικά και της θετικής στην ιστορία.
  • Επανέρχεται η αναφορά της διαγωγής στα απολυτήρια.
  • Ο αριθμός των μαθητών ανά τάξη ανεβαίνει στους 25 ανά τμήμα από 22 που είναι τώρα. Η Υπουργός είχε δεσμευτεί ότι θα πάρει πίσω αυτή την διάταξη αλλά κάτι τέτοιο δεν έγινε.
  • Στο Νηπιαγωγείο μπαίνουν τα μαθήματα των Αγγλικών, η Πληροφορική και η Φυσική Αγωγή. Στο Δημοτικό, αυξάνονται οι ώρες διδασκαλίας των Αγγλικών στις μικρότερες τάξεις. 

 

Μετά τις αντιδράσεις των εκπαιδευτικών το υπουργείο αναγκάστηκε να υποχωρήσει σε δύο επιπλέον μέτρα που ήθελε να περάσει. Στις εισαγωγικές εξετάσεις στα Πρότυπα Λύκεια και στον ηλικιακό «κόφτη» στα ΕΠΑΛ, που ίσως κατατεθεί τους επόμενους μήνες. Ταυτόχρονα η ΟΛΜΕ καταγγέλλει ότι προσωπικά στοιχεία των εκπαιδευτικών δόθηκαν στην CISCO χωρίς της συγκατάθεσή τους λόγω της εισαγωγής καμερών στις τάξεις.

 

Η εκπαιδευτική κοινότητα διεκδικεί:

  •  Να αποσυρθεί και να μη ψηφιστεί το αντιεκπαιδευτικό πολυνομοσχέδιο.
  •  Να καταργηθεί η τροπολογία-ντροπή για τη ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος με κάμερες.
  •  Να αυξηθεί η χρηματοδότηση της Δημόσιας εκπαίδευσης από τον Κρατικό προϋπολογισμό.
  •  Να ληφθούν όλα τα απαραίτητα υγειονομικά μέτρα για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων.

 

Μετά την σημερινή απεργία νέο συλλαλητήριο και συναυλία θα πραγματοποιηθεί αύριο Τετάρτη 10 Ιουνίου στην Αθήνα. Η προσυγκέντρωση είναι στις 19:00 στα Προπύλαια και θα ακολουθήσει πορεία στην Βουλή.

ergatiki_antipoliteusi

H Εργατική Αντιπολίτευση δρα, αγωνίζεται, μαθαίνει και ελπίζει στους σεισμούς που μέλλονται να έρθουν.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

4 × one =

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.